УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 19 березня 2008 р. N 224
Київ
|
Про затвердження Положення про Державний комітет України із земельних ресурсів
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Положення про Державний комітет України із земельних ресурсів, що додається.
2. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 4 квітня 2007 р. N 614 (
614-2007-п)
"Про затвердження Положення про Державне агентство земельних ресурсів України" (Офіційний вісник України, 2007 р., N 26, ст. 1056).
Прем'єр-міністр України
|
Ю.ТИМОШЕНКО
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 19 березня 2008 р. N 224
ПОЛОЖЕННЯ
про Державний комітет України із земельних ресурсів
1. Державний комітет із земельних ресурсів (Держкомзем) є центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
Держкомзем забезпечує реалізацію державної політики та управління у сфері регулювання земельних відносин, використання, відтворення, охорони та проведення моніторингу земель, ведення державного земельного кадастру, провадження топографо-геодезичної та картографічної діяльності, а також міжгалузеву координацію та державне регулювання у сфері встановлення меж області, району, міста, району в місті, села і селища.
2. Держкомзем у своїй діяльності керується Конституцією (
254к/96-ВР)
та законами України, постановами Верховної Ради України та указами Президента України, прийнятими відповідно до Конституції (
254к/96-ВР)
та законів України, актами Кабінету Міністрів України, а також цим Положенням.
Держкомзем організовує в межах своїх повноважень виконання актів законодавства, узагальнює практику застосування таких актів з питань, що належать до його компетенції, розробляє та подає Кабінету Міністрів України пропозиції щодо реалізації державної політики у галузі земельних відносин, використання та охорони земель, топографо-геодезичної та картографічної діяльності, і вдосконалення законодавства.
3. Основними завданнями Держкомзему є:
розроблення пропозицій щодо формування державної політики у сфері регулювання земельних відносин, використання, відтворення, охорони та проведення моніторингу земель, ведення державного земельного кадастру, здійснення землеустрою, встановлення меж області, району, міста, району в місті, села і селища та забезпечення її реалізації, проведення земельної реформи, провадження топографо-геодезичної та картографічної діяльності та подання їх Кабінетові Міністрів України;
координація роботи з проведення земельної реформи;
здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, здійснення державного геодезичного нагляду за виконанням топографо-геодезичних і картографічних робіт;
організація і забезпечення ведення державного земельного кадастру, підготовка земельно-кадастрової документації;
здійснення землеустрою і проведення моніторингу земель;
розроблення державних, галузевих і регіональних програм з питань регулювання земельних відносин, встановлення меж області, району, міста, району в місті, села і селища, раціонального використання земель, їх відтворення та охорони, проведення моніторингу земель, відтворення родючості ґрунтів, ведення державного земельного кадастру і територіального планування, топографо-геодезичної та картографічної діяльності;
проведення державної експертизи програм і проектів з питань землеустрою, ведення державного земельного кадастру, охорони земель, реформування земельних відносин, а також техніко-економічного обґрунтування таких програм і проектів.
4. Держкомзем відповідно до покладених на нього завдань:
1) складає та затверджує план заходів щодо реалізації основних напрямів та стратегічних цілей діяльності Держкомзему;
2) виконує акти Кабінету Міністрів України, що випливають з Програми діяльності Кабінету Міністрів України (
n0001120-08)
;
3) подає в установленому порядку пропозиції щодо розпорядження землями державної та комунальної власності, встановлення меж області, району, міста, району в місті, села і селища, регулювання земельних відносин;
4) бере участь у виконанні державних програм з питань розвитку земельних відносин, раціонального використання земель, їх відтворення та охорони, топографо-геодезичної та картографічної діяльності;
5) здійснює відповідно до законодавства державне регулювання у сфері оцінки земель, організовує та забезпечує виконання відповідних робіт, видає витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, організовує професійну підготовку оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок, веде Державний реєстр оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок, яким видано кваліфікаційне свідоцтво, готує пропозиції щодо вдосконалення методики та порядку виконання робіт з грошової оцінки земель;
6) забезпечує підготовку та здійснення організаційних, економічних, екологічних та інших заходів, спрямованих на раціональне використання земель, їх захист від шкідливого антропогенного впливу, а також на відтворення і підвищення родючості, продуктивності та корисних властивостей ґрунтів, дотримання режиму використання земель природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення, інших територій та об'єктів екомережі, організовує здійснення заходів щодо відтворення корисних властивостей земельних ділянок;
7) здійснює державний контроль за використанням та охороною земель відповідно до Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" (
963-15)
та інших законів, а також державний геодезичний нагляд за виконанням топографо-геодезичних і картографічних робіт відповідно до Закону України "Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність" (
353-14)
;
8) забезпечує підготовку і здійснення організаційних, економічних та інших заходів у сфері встановлення меж області, району, міста, району в місті, села і селища, топографо-геодезичної та картографічної діяльності, створення і функціонування географічних інформаційних систем;
9) бере участь у підготовці та здійсненні заходів щодо розвитку ринку земель, іпотеки земельних ділянок та вдосконалення системи оподаткування земель;
10) готує в межах своїх повноважень і подає Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо формування інвестиційної політики у сфері використання та охорони земель виходячи з пріоритетів структурного реформування економіки, топографо-геодезичної та картографічної діяльності;
11) розробляє та затверджує в установленому порядку нормативно-технічні документи, державні стандарти, норми і правила з питань землеустрою, використання та охорони земель;
12) розглядає нормативно-технічні документи з питань розроблення землевпорядної документації, ціноутворення в галузі проектування, будівництва та експлуатації протиерозійних об'єктів і споруд та в межах своєї компетенції бере участь у їх затвердженні;
13) організовує та надає в установленому порядку платні послуги згідно з переліком, що затверджується Кабінетом Міністрів України;
14) здійснює землеустрій та забезпечує проведення державної інвентаризації земель;
15) забезпечує науково-експертне, аналітичне, інформаційне та методичне проведення землевпорядних, землеоціночних робіт, пов'язаних із земельними торгами, а також топографо-геодезичних і картографічних досліджень і робіт;
16) проводить відповідно до законодавства моніторинг земель;
17) забезпечує регулювання земельних відносин, створення і ведення державного земельного кадастру та реєстрацію в його складі земельних ділянок і прав на них;
18) виступає в установленому порядку замовником науково-дослідних, проектно-розвідувальних і будівельних протиерозійних робіт, що проводяться у межах заходів з охорони земель, реформування земельних відносин, землеустрою, ведення державного земельного кадастру, проведення моніторингу земель, виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт;
19) здійснює відповідно до закону державне регулювання у сфері планування територій та розмежування земель державної і комунальної власності;
20) створює інформаційну базу даних з питань реформування земельних відносин, землеустрою, охорони та проведення моніторингу земель, ведення державного земельного кадастру, оціночної діяльності і земельних торгів, провадження топографо-геодезичної та картографічної діяльності;
21) використовує в установленому законодавством порядку бюджетні кошти для виконання програм освоєння нових технологій, провадження іншої науково-технічної діяльності у сфері раціонального використання та охорони земель;
22) проводить державну експертизу програм і проектів з питань землеустрою, ведення державного земельного кадастру, охорони земель, реформування земельних відносин, а також техніко-економічних обґрунтувань таких програм і проектів;
23) здійснює заходи щодо вдосконалення порядку ведення обліку та підготовки звітності з регулювання земельних відносин, використання та охорони земель, формування екомережі, провадження топографо-геодезичної та картографічної діяльності;
24) організовує, зокрема за участю іноземних наукових установ та організацій, наукові дослідження з питань землеустрою і ведення державного земельного кадастру, а також проведення астрономо-геодезичних, гравіметричних, картовидавничих робіт, аерокосмічних зйомок, а також топографо-геодезичних і картографічних робіт загальнодержавного призначення, ведення Державного картографо-геодезичного фонду;
25) бере участь відповідно до законодавства у підготовці міжнародних договорів, вносить пропозиції щодо їх укладення та денонсації, укладає в межах своїх повноважень такі договори та забезпечує виконання зобов'язань України за міжнародними договорами у сфері регулювання земельних відносин, використання та охорони земель, топографо-геодезичної та картографічної діяльності;
26) здійснює заходи щодо галузевого співробітництва та інтеграції України до Європейського Союзу, забезпечує в межах своїх повноважень виконання Українською Стороною зобов'язань за Угодою про партнерство і співробітництво між Україною і Європейськими співтовариствами та їх державами - членами (
998_012)
, а також адаптацію українського законодавства до законодавства Європейського Союзу;
27) здійснює координацію діяльності місцевих органів виконавчої влади з питань землеустрою;
28) сприяє проведенню земельних торгів, забезпечує визначення стартової ціни земельної ділянки, що перебуває у державній та комунальній власності;
29) здійснює продаж земель сільськогосподарського призначення, а також встановлює види використання земель, призначених для продажу Держкомземом, відповідно до його повноважень, визначених законом;
30) здійснює в межах своїх повноважень контроль за додержанням встановленого законодавством порядку визначення розміру та відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва;
31) вносить до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування пропозиції щодо використання коштів, які надходять у порядку відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва;
32) проводить у випадках, передбачених законодавством, ліцензування певних видів господарської діяльності та здійснює контроль за додержанням суб'єктами господарювання відповідних ліцензійних умов;
33) здійснює відповідно до законодавства управління та контроль за діяльністю науково-дослідних та інших установ, підприємств та організацій, що належать до сфери його управління;
34) затверджує за погодженням з відповідними органами виконавчої влади фінансово-економічні нормативи виконання землевпорядних і землеоціночних, топографо-геодезичних і картографічних робіт, надання послуг у сфері збирання і використання земельної кадастрової інформації та здійснює контроль в межах своїх повноважень за додержанням таких нормативів;
35) забезпечує виконання завдань мобілізаційної підготовки та мобілізаційної готовності держави в межах повноважень, визначених законодавством;
36) забезпечує в межах своїх повноважень реалізацію державної політики щодо кадрової роботи та державної служби, функціонування галузевої системи підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації працівників єдиної системи державних органів земельних ресурсів, а також підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління;
37) затверджує кошториси та фінансові плани підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління, забезпечує фінансування територіальних органів земельних ресурсів, здійснює внутрішній контроль за використанням фінансових і матеріальних ресурсів, забезпечує функціонування системи обліку;
38) забезпечує в межах своїх повноважень реалізацію державної політики у сфері охорони державної таємниці, здійснення контролю за збереженням інформації, що становить державну таємницю, в єдиній системі державних органів земельних ресурсів, на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління;
39) організовує розгляд звернень громадян з питань, що належать до його компетенції, забезпечує в межах своїх повноважень виявлення та усунення причин виникнення скарг громадян;
40) здійснює в установленому законодавством порядку методичне забезпечення місцевих органів виконавчої влади з питань регулювання земельних відносин, топографо-геодезичної та картографічної діяльності;
40-1) забезпечує створення, формування і ведення Державного фонду документації із землеустрою та Державного картографо-геодезичного фонду;
40-2) бере в установленому порядку участь у топографо-геодезичному і картографічному забезпеченні проведення земельної реформи, делімітації та демаркації державного кордону, забезпеченні інших потреб держави, створенні банків і баз геопросторових даних;
40-3) забезпечує створення та ведення Державного реєстру географічних назв та забезпечує діяльність Міжвідомчої науково-методичної ради з питань географічних назв;
41) порушує в установленому законодавством порядку клопотання про зупинення дії або скасування актів місцевих держадміністрацій та органів місцевого самоврядування з питань, що належать до його компетенції, а також про притягнення осіб, винних у порушенні земельного законодавства, до передбаченої законом відповідальності;
42) розглядає відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення та накладає адміністративні стягнення;
43) здійснює відповідно до закону інші функції для виконання покладених на нього завдань.
5. Держкомзем має право:
одержувати в установленому законодавством порядку від центральних і місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
залучати спеціалістів центральних і місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до його компетенції;
скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до його компетенції;
утворювати за погодженням з іншими центральними органами виконавчої влади міжвідомчі комісії, експертні та консультативні ради і робочі групи;
представляти Кабінет Міністрів України за його дорученням у міжнародних організаціях та під час укладення міжнародних договорів;
утворювати, реорганізовувати або ліквідовувати в установленому порядку територіальні органи;
засновувати відповідно до законодавства друковані засоби масової інформації та провадити видавничу діяльність з метою висвітлення питань реалізації державної політики у сфері регулювання земельних відносин, використання, охорони та проведення моніторингу земель, ведення державного земельного кадастру, провадження топографо-геодезичної та картографічної діяльності;
разом з іншими центральними і місцевими органами виконавчої влади видавати спільні нормативно-правові акти.
6. Держкомзем під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими центральними і місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, а також з відповідними органами іноземних держав.
7. Держкомзем здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, районах, містах, а також через міськрайонні, міжміські, міжрайонні територіальні органи і затверджує положення про них.
Повноваження щодо здійснення державного контролю за використанням та охороною земель Держкомзем здійснює через Держземінспекцію та її територіальні органи.
Повноваження щодо реалізації державної політики у сфері топографо-геодезичної та картографічної діяльності Держкомзем здійснює через Державну службу геодезії, картографії та кадастру.
8. Держкомзем у межах своїх повноважень на основі та на виконання актів законодавства видає накази, організовує та контролює їх виконання.
Нормативно-правові акти Держкомзему підлягають реєстрації в установленому законодавством порядку.
У випадках, передбачених законодавством, рішення Держкомзему є обов'язкові для виконання центральними і місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності і громадянами.
9. Держкомзем очолює Голова, якого призначає на посаду і звільняє з посади Кабінет Міністрів України за поданням Прем'єр-міністра України.
Голова має заступників, які призначаються на посаду та звільняються з посади Кабінетом Міністрів України за поданням Прем'єр-міністра України. Один із заступників Голови Держкомзему є головою Державної служби геодезії, картографії та кадастру.
Пропозиції Прем'єр-міністрові України щодо призначення на посаду та звільнення з посади першого заступника і заступників Голови Держкомзему вносить Голова Держкомзему.
10. Голова Держкомзему:
здійснює керівництво Держкомземом та несе персональну відповідальність перед Кабінетом Міністрів України за виконання покладених на Держкомзем завдань;
розподіляє обов'язки між своїми заступниками;
затверджує за поданням Голови Державної служби геодезії, картографії та кадастру граничну чисельність працівників, а також погоджує структуру, штатний розпис та кошторис зазначеного органу;
затверджує положення про структурні підрозділи центрального апарату Держкомзему та його територіальних органів;
погоджує проекти законів, актів Президента України та Кабінету Міністрів України з питань, що належать до його компетенції;
приймає рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Держкомзему;
затверджує структуру і граничну чисельність працівників територіальних органів Держкомзему в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі в межах граничної чисельності працівників Держкомзему, а також їх штатний розпис і кошторис;
призначає на посаду та звільняє з посади в установленому порядку керівників територіальних органів Держкомзему, а також призначає на посаду та звільняє з посади за поданням начальника Держземінспекції керівників територіальних органів Держземінспекції, погоджує призначення на посаду і звільнення з посади їх заступників;
призначає на посаду та звільняє з посади працівників центрального апарату Держкомзему та керівників його самостійних структурних підрозділів;
укладає та розриває відповідно до законодавства контракти з керівниками підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Держкомзему;
вносить Кабінетові Міністрів України подання про призначення на посаду та звільнення з посади начальника Держземінспекції, а також за погодженням з начальником Держземінспекції подання про призначення на посаду та звільнення з посади його заступників;
затверджує за поданням начальника Держземінспекції граничну чисельність працівників Держземінспекції та її територіальних органів у межах граничної чисельності працівників Держкомзему, погоджує структуру, штатний розпис і кошторис апарату Держземінспекції;
приймає в установленому порядку рішення про розподіл бюджетних коштів;
здійснює відповідно до законодавства інші повноваження.
11. Для погодженого вирішення питань, що належать до компетенції Держкомзему, обговорення найважливіших напрямів його діяльності та розвитку земельних ресурсів утворюється колегія у складі Голови Держкомзему (голова колегії), його заступників, керівних працівників Держкомзему, начальника Держземінспекції, керівників підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління, а також представників органів виконавчої влади і місцевого самоврядування, установ, громадських організацій, членів правління всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування, науковців та інших осіб.
Склад колегії затверджує Голова Держкомзему.
Організаційною формою роботи колегії є засідання. Періодичність проведення засідань колегії визначає Голова Держкомзему.
Рішення колегії вводяться в дію наказами Держкомзему.
12. Для розгляду наукових рекомендацій та інших пропозицій щодо визначення основних напрямів розвитку земельних відносин у Держкомземі та його територіальних органах можуть утворюватися науково-технічні ради та інші дорадчі і консультативні органи.
Склад дорадчих і консультативних органів та положення про них затверджує Голова Держкомзему.
13. Граничну чисельність працівників Держкомзему затверджує Кабінет Міністрів України.
Структуру Держкомзему затверджує його Голова.
Штатний розпис і кошторис Держкомзему затверджує його Голова за погодженням з Мінфіном.
14. Держкомзем є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в органах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.